2017. január 19., csütörtök

Tisztítókúra karácsony után


Tudom, januárban, a hidegben kevésbé szoktunk csak zöldség- és gyümölcsleveken élni, de én az ünnepek után úgy döntöttem, most AKAROM! :)

Érdemes az ilyen kúrákat kicsit melegebb időben, fogyó holdkor kezdeni egyébként, tehát, ha egy ilyen napot nézel ki magadnak, akkor jársz a legjobban. Viszont mindenek felett áll, hogy elhatározod magad, vagy sem! Én elhatároztam, mert úgy éreztem, rám fér a tisztulás.

Hogy miért "kellenek" ezek a kúrák a szervezetnek, ha egész évben odafigyelve, "helyesen" étkezel, sokat iszol...Azt gondolom, hogy a lakásodat is egész évben tisztán tartod, néha mégis ráfér egy nagytakarítás. Így vagyok a testtel is. :)

Ez a bejegyzés innentől a száraz tényeket fogja tartalmazni, csupa hasznos dolgot, amire szükséged lesz, ha szeretnéd elkezdeni.
A saját tapasztalataimat pedig szombaton a YouTube csatornámon találod, ahova egy videónapló formájában fogom feltölteni. Addig is iratkozz fel rá, hogy rögtön kapd az értesítést, mikor feltöltöm: IDE KATTINTS.

1. Bevásárló lista:

Gyógyteák: citromfű, csalánlevél, hibiszkusz virág, nyírfa levél ( ca. 1000 forint)
Fehérje: kollagén pepdidek kb 200g (300g - 3000 forint)
  
Útifűmaghéj: 1200 forint kb 200g (300g - 1300 forint)
Javasolt zöldségek és gyümölcsök: zellergumó, zellerszár, sárgarépa, cékla, uborka, paradicsom, kelkáposzta, saláta, spenótlevél, alma, körte, narancs, mandarin, pomelo, grapefruit, ananász, mangó, citrom, lime, kivi, meggy, cseresznye, eper, barack, szőlő...idénynek megfelelően bármi (banán csak a harmadik naptól)


Növényi tej: kókusz/mandula/ mogyoró/ zab/ rizs...kb 3 liter (1liter - 600-1000 forint)

Nézzük a napi "étrendet". Minden napnál az az alap, hogy éhgyomorra és lefekvés előtt megiszunk fél liter vizet. Ezen kívül nap közben is 8-10 decilitert. Továbbá minden nap készítünk egy gyógytea keveréket (Simkó Ginától tanultam):  3 teáskanál méregtelenítő gyógytea keveréket ( 1. tk hibiszkusz virág, 1 tk. nyírfalevél, 1 tk. csalánlevél) leforrázunk 6 dl vízzel (kb 5-10 percig hagyjuk állni), és egész nap elkortyolgatjuk. Este pedig iszunk 2 dl citromfű teát. 



1. és 2. nap:

Legalább 2 liternyi préselt/ centrifugázott zöldség- és gyümölcslé. Reggel és este egy-egy pohárnyiban keverjünk egy púpozott teáskanálnyi útifűmaghéjat és egy evőkanálnyi kollagén peptidek port, és igyuk meg.


3. és 4. nap:

Az eddigieken kívül napi kétszer igyunk növényi tejből és egy fél banánból turmixot. (Én egy mokkáskanál kakaóport is tettem bele. NEM cukrosat! ) Mehet ebbe is a kollagénpor, ha úgy jobban esik. Az útifűmaghéjat is abban keverjük, amibe szeretnénk, és olyan mennyiségű lébe, amennyibe szeretnénk.)


5. és 6. nap:

Az eddigieken kívül egy könnyű vacsorát is beiktatunk. Ez legyen valami diétásabb fogás és kb lefekvés előtt 3 órával fogyasszuk el. 


Ha tovább folytatnánk a kúrát (én 8 napig csináltam), akkor az 5-ös, 6-os nap leírása alapján folytathatjuk.

Nagyon fontos még, hogy a mozgást folytasd tovább, illetve ha eddig nem mozogtál, mindenképp sportolj nagyjából napi 30 percet a kúra alatt is!



Remélem, kipróbáljátok Ti is, mikor épp egy kis tisztuláson gondolkodtok! Nekem nagyon bevált, és kimondottan jól éreztem magam tőle (bővebben a YouTubeon).

Ha bármi kérdésed, tapasztalatod van, kérlek írd meg! Ha pedig hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!

Egészséges szép napokat!

Zsófi





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése