2017. január 26., csütörtök

Szeresd az egészségeset!


Kövér Nők, csontos Nők, izmos Nők...semmiképp nem "átlag Nők"



"Minden nap, minden percében elmondható, hogy a társadalom még soha nem volt ilyen kövér, mint most." (Dr. Forgács Attila - gasztropszichológus, szociálpszichológus, klinikai szakpszichológus)
Ezt a mondatot pár hónapja hallottam a Doktor Úr egyik előadásában, és azóta foglalkoztat. Ha mindenhonnan a fitt, egészséges, diétás, orrba-szájba edzős szöveg ömlik, akkor ez a tény hogyan lehet igaz? Nem megkérdőjelezem a hitelességét, hanem foglalkoztat a kérdés. Persze az előadás nagyon érdekes és tanulságos válaszokat ad a kérdésre, de most leírom a saját gondolataimat is.

Azt látom, hogy ami egészséges, normális, az semmire se jó. Az senkit nem érdekel. Én ezt képviselem, ezért is látom, hogy nem jutnak messzire az erről szóló írások. ( A senkit nem érdekel, naaaagy, költői túlzás! Köszönöm Nektek, hogy Ti itt vagytok, és együtt teszünk a boldog, egészséges emberekért! <3 ) Ha viszont kitenném, hogy 40 kilót fogytam, vagy 120 kiló vagyok diéta után, viszont tudok spárgázni például, akkor az már fokozott érdeklődésre tartana számot. És hogy ki ne hagyjam, akkor is sokan figyelnének fel, ha felszednék 10 kiló izmot, és leadnék ugyanennyi zsírt...
Forrás: Facebook: Dana Falsetti oldala. Kiváló jógaoktató.
Valóban új közönséget vonzhat be a mozgás világába,
de testzsírja egészségtelenül magas!
 
Nos... egyiket sem szeretném.
Forrás: body-bulilder.hu. A képen woman's physque kategória győztese,
amely végre egy nőies kategória (állítólag!?!?)
Sehol (nagyon kevés helyen) "reklámoznak" illetve kevés portálon látni képet, átlagos testsúlyú, normál izomzattal rendelkező, kellően hajlékony és fitt Nőkről/ Férfiakról (néha megkülönböztetni is nehéz). Az olvasók, nézők a megmutatott extrém képekre próbálnak hasonlítani, nekik szeretnének megfelelni. (A Photoshopra ki se térjünk itt...) 
Forrás: printscreen.hu. Kifutó modellek
Ezeket az ideálokat viszont nagyon nehéz elérni, DE főleg MEGTARTANI. Az az életmód nem normális, nem átlag embernek való! Tehát hiába érted el a célod akár, nem fogod tudni azt megtartani. Mert nem volt reális. ( Felmérések szerint - szintén az előadásból származó adat- 40-90%-ban sikertelenek ezek a kezdeményezések, kúrák, "életmódváltások". Mert a mérés lényeget veszi sikeresnek: a kúra után egy évvel milyen állapotban van a szervezet...és ott elbukott a legtöbb "hatékony" diéta is :( )
Forrás: mumbabymagazine.com/ "átlagos" Nők <3
Számomra nagyon szívet melengető ez a kép :
)
Elgondolkodtam, hogy magamról is tegyek ki képet, hogy ne csak a szám járjon arról, hogy "mutogassunk" átlagosabb testeket is. De igazából rólam nem készülnek ilyen képek. Én nem azért tornázom, hogy aztán megmutathassam milyen testet értem el vele. Néha megmutatom, milyen gyakorlatot tudok megcsinálni (pl. ITT ), de a célom sosem egy esztétikai minőség elérése. (Amikor állandóan fogyni akartam, ott sem a kinézetemmel volt baj, hanem az agyammal :D ) Viszont természetesen örülök, hogy a normál, egészséges étkezéssel, normál mennyiségű, testtudatos sporttal egy normál, egészséges, hajlékony és szép nőies testben élhetek. :)

Kíváncsi vagyok a véleményedre! Ha van tapasztalatod a témában, oszd meg velünk, ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel!

Puszi! :)

Zsófi












2 megjegyzés:

  1. Kedves Zsófi!
    Nem olyan rég találtam rá a videóidra és a blogodra. Fantasztikus, hogy ilyen önzetlenül teszed közzé a tudásodat és a tapasztalataidat. Január elején szántam rá magam a mozgásra, bele is vágtam egy fitneszteremben, de mellette keresem, kutatom, hogy mi az, amire igazán szükségem van. Mostanra odáig jutottam, hogy szeretném, ha a Pilates is része lenne az életemnek.
    Bevallom, nagyrészt esztétikai okokból kezdtem bele a mozgásba, és "nem átlagosból" csupán "átlagos" szeretnék lenni. :) Tetszik ez a cikked. Igazad van, az emberek a drasztikus, rendkívüli dolgokra kapják fel a fejüket. De én, aki a saját bőrömben élek, inkább vágynék átlagos, de jól működő testre, mint arra, hogy azt halljam: "hű, de durván lefogyott". Ugyanis a sok "hű meg ha" nem fog helyettem helyt állni sehol. Egyébként biztos vagyok benne, hogy erre a gondolkodásra meg kell érni. Amíg az embernek sose fáj sehol, és semmilyen mozgás nem esik nehezére, addig az esztétika a fontos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa!

      Nagyon örülök annak, amit írtál, és annak is, hogy leírtad! Köszönöm!
      Remélem, egyre többen leszünk hasonló gondolkodással! :)
      Szép napot, és sok kitartást kívánok!

      Törlés