2017. február 16., csütörtök

Könyvajánló kuckósodáshoz


Novembertől márciusig azt mondom, ember legyen a talpán, aki ugyanannyit tud edzeni, mint a meleg időben, illetve nem kívánja jobban a tartalmasabb ételeket. Ez így van kódolva, szóval nem kell agyon strapálnod magad, ha nem futsz kint a jeges pocsolyákban, ellenben többet ülsz egy meleg teával egy jó film előtt, vagy a fotelban egy könyvvel.

Hogy lassan azért elkezdjünk újra ráállni a több sportra, a meleghez mért egészségesebb életmódra, szeretnék pár ehhez kapcsolódó könyvet a figyelmetekbe ajánlani. Így megmarad a puha pléddel betakart téli este, de közben már beindítjuk az agyunkat arra, hogy kezdjen lassan átállni a tavaszi üzemmódba, amikor is a nyíló virágok közt suhanhatunk a biciklivel, és az ebédnél is előtérbe tudjuk helyezni a salátát tészta helyett.


1. Női egész-ség

Ezt a könyvet egy nagyon kedves barátnőm, pilates (és Aviva módszer) oktató társam ajánlotta még pár évvel ezelőtt. Akkor is imádtam, mióta megvettem is imádom. Minden Nőnek el kell olvasnia, hogy megértse a testében zajló folyamatokat. Férfiak közül pedig úgyis csak a nagyon felvilágosult szelleműek fogják. :)










2. Pulzuskontroll, testsúlykontroll

Ez a könyv nem egy mai darab, és tudom, hogy a trendek kb 3-5 évente cserélődnek, mégis azt mondom, hogy ebbe nézz bele. Annyira elszálltak mostanában az edzések intenzitásban és erősségben, hogy szerintem érdemes elővenni egy pár évvel ezelőtti nézetet is, ahol még kicsit jobban eltávolodtak a női és a férfi kategóriák egymástól. 


3. Súlyproblémák 

Ismét egy R. Dahlke könyv, mert nagyon szeretem a stílusát és mindent, amit ír. Ebben a könyvben az elhízás társadalmi okairól olvashatunk. Tehát nem az egyén lelki hátterét nézi, hanem időszakokon és társadalmakon át mutat példákat arra, hogy milyen okokra vezethető vissza az evési vágy.





4. A két kedvencem újra, mikről már olvashattatok nálam 

Az éhes lélek gyógyításáról itt írtam: itt írtam
A Mit üzen a tested című könyvről: itt írtam


Remélem, tetszett Nektek ez a kis összeállítás, és jól jön még a hátrelévő téli, hideg napokra! Úgy gondoltam, most nem teszek bele többet, hogy ne legyen nehéz a választás, ha valaki csak egyet szeretne most megvenni belőlük. A fagyis pult előtt sem könnyű dönteni, ha harmincféle van elém rakva. :) 

Jó olvasgatást kívánok, és nagyon várom a kommenteket, hogy Ti milyen könyveket olvastok ilyenkor, vagy ezeket ismeritek/szeretitek-e! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése